Profylax och rökt lax

BF imorgon! I 280 dagar har jag varit gravid o nu hoppas jag att det inte blir så många fler dagar. Fast jag tror nog tyvärr att det kommer gå över tiden lite, för jag känner mig helt som vanligt. Det enda som är på g är mina snabba kramper i låren, som får mig att vikas dubbel varje gång, så med andra ord har babyn sjunkit ännu längre ner nu. Snyggt då man är i t.ex. matbutiken som riktigt höggravid o plötsligt viker sig dubbel av en sån värk. Och så upp igen. Får lite oroliga blickar då, kan jag berätta. För att inte tala om att jag går omkring och övar på profylax-andningen hela tiden också. Iiiiiin genom näsan och uuuuuuut genom munnen… Puhhhh.

Nu blir jag sugen på rökt lax när jag talar om profylax. Ska bara kämpa några dagar till så kan jag sen vräka i mig med gott samvete. Jaaa, många av er har berättat att färsk lax är okej men känner att det går utan. Skulle det varit sommar under graviditeten hade jag säkert syndat ändå, men på vintern går det okej 😉

Förresten, ni glömmer väl inte att delta i utlottningen av två planscher?  Ända tills lördag kväll har ni tid!

4 reaktioner på ”Profylax och rökt lax

  1. Haha, jag drömde en gång att jag var gravid och vattnet ”broke” i matbutiken och så fick jag genast flashbacks från Hey Baberiba… okej, de hä hadde varit en rolig kommentar om jag hade hittat videon på youtube! haha 😦

    Och nu blev jag sen också sugen på rökt lax. Åh va gott.

    1. Alltså jag är lite rädd att det ska hända mej, haha 😀 Att vattnet går i matbutiken alltså. Fast det är ju typ bara 1 av 10 gånger som förlossningen startar med att vattnet går så ganska säkert är det ju 😀

  2. Jag har nog gladeligen förtärt både sushi och annan rå fisk i tid och otid. Gäller bara att vara noggrann med att det inte kommer från vakuumförpackning och att den är så färsk som möjligt. Bra har det gått.

    1. Joo många har sagt att det nog är okej bara den är färsk! Ha bara själv känt mig säkrare att skippa helt så har därför gjort det 😀 nu har det ju ingen skillnad längre, v40+2 idag…

Kommentera detta!

