En humla och revbenspress

Mer än 7000 bilder senare…Har jag bakat kanelbullar o ätit en god svamppasta till middag. Innerst inne hoppas jag att den här energikicken innebär att nånting är på gång i magen snart men jag tror ändå inte det.

_MG_6983

Den här bilden hittade jag då jag gick igenom bilderna. Bzzzz! Sommaren kommer snart, härligt!

Vad som däremot är på g i magen är en mycket intensiv press både mot revbenen och nere vid höften. Att stå upp är med andra ord inte särskilt bekvämt och då jag ligger ner så är det istället en hyperaktiv bebis i magen som slår o sparkar för allt vad hen är värd. Dessutom sover jag nu dåligt på nätterna så att vila på dagen hade ju varit trevligt. Eller ja, jag har svårt att somna o har de senaste nätterna vakat mitt i natten.

Att det gick till vecka 39 före dessa besvär startade ordentligt är ju bara en stor välsignelse, men idag känner jag verkligen att jag behöver klaga av mig lite. Jag tycker att all denna värk istället kunde vara pga att babyn vore på väg ut idag, men sån tur har jag knappast 😉 Nej, bäst att försöka hitta en bekväm ställning bland alla kuddar jag har bunkrat upp med i soffan, hälla upp ett glas mjölk o tröstäta en kanelbulle eller två.

Kommentera detta!

