17 777 fotografier från 2014

Idag är jag en riktig datanörd. Jag sitter nämligen och går igenom mina bilder från 2014 och raderar ”onödiga” sådana. När jag började fanns det över 17 000 att gå igenom, nu är jag nere på 11 000. Dessutom sorterar jag filerna så att allt är logiskt istället för en miljon mappar med en bild eller kanske tre.

Det är alltid lika roligt att gå igenom bilder, fast de är bara från förra året. Kollade igenom min Teneriffa-mapp från januari och blev riktigt varm i hjärtat. Så. Bra. Resa!

Att jag gjorde det här projektet kommer att vara guld värt sen när baby är här, när det finns maaaassor av utrymme på datorn och allt är sorterat. Tjohej! Hyvä minä.

2 reaktioner på ”17 777 fotografier från 2014

  1. ääh, det där borde jag också så göra! Det är roligt att titta på bilder, men tråkigt att gå igenom allt och radera :/ Fast kaske jag också hittar inspis till tråkgöra när jag snart bli mammaledig jag med!

    1. Ja det är ju så tråkigt! Men blev ändå riktigt glad när jag insåg att jag kunde göra det idag, haha. ”Prograaam!” liksom 😀

Kommentera detta!

