Gravid i vecka 38+2

Då solen tittade fram i en kvart idag plockade jag genast fram stativ och kamera för att ta lite bilder. Vem vet när det blir de sista bilderna, och det är ju så roligt att jämföra vecka för vecka hur magen ser ut! Tror nog att jag kommer att vara glad över att ha orkat fota sen en vacker dag om några år.

_MG_3685_MG_3672-2Vecka 38+2 idag, o jag börjar verkligen känna mig stor. Att komma upp ur soffan är ett helt projekt i sig, o man märker att Skrutten börjar få väldigt trångt där inne i magen, då det putar ut fötter lite här och lite där i sidan och vid revbenen på mig. Varje dag sjunker magen lite lite längre ner, nästan så man ser det, o jag känner ofta vad jag antar är hur huvudet ”skruvas neråt”. Dessutom ligger hen o trycker på nånting så att jag mååånga gånger dagligen får snabba små sendrag i båda benen. Otroligt mysigt 😉 Jag tycker det är fascinerande hur overkligt det har börjat kännas att det faktiskt snart finns en baby och att allt bara inte är en dröm inuti min gravidmage. Allra senast den 24.4 borde ju hen vara här. Då har vi gått 2 veckor över tiden och längre än det vägrar jag vänta. Fast helst får hen ju komma ren inatt. Ja, bra plan. Kom inatt Skrutten!

11 reaktioner på ”Gravid i vecka 38+2

  1. Du kommer helt säkert vara glad över alla bilderna i framtiden! 🙂 Roligt att ha, och se tillbaka på. Jag blir lite smått sressade på såna som aldrig tar bilder, eller bara har någon enstaka telefonbild från t.ex. en resa eller på sina barn 😛 haha, inte så sunt att stressa över sånt

    1. Jo jag tror nog också det. Nej förstår int folk som ALDRIG fotar ordentligt, liksom förstår att man inte behöver fota ALLT men något vill man väl ha som riktiga bilder..?

  2. Du kommer nog att vara glad över att du fotograferat din mage 🙂 Vi fotade min mage ganska mycket och det är jag så glad för. Säkert också roligt för barnen att i framtiden kunna se foton på sin gravida mamma.
    Du är sjukt fin Sandra! ”Bollen” klär dig.

  3. Ja, du kommer garanterat att vara glad åt alla bilder sen! Så roligt att kunna ta fram och titta på efteråt. Jag stör mig också på folk som aldrig fotar något, eller bara någon enstaka bild. Som när vi var i Köpenhamn med min kusin och hennes man, jag fotade en massa hela tiden medan de tog bara några få bilder – aaaargh! För att inte tala om folk som bara fotar med telefonen när de är ute och reser, huadå! :O
    Säkert otroligt spännande att veta att babyn kan komma när som helst nu! Snart är jag själv där… Var dock på ultra förra veckan och fick veta att babyn ligger i sätesläge, så jag fick en ny tid till nästa veckas fredag och ligger den så då fortfarande blir det aktuellt med vändningsförsök. Inget jag ser fram emot, uff! :/ Så du får vara glad att din lilla skrutt ligger rätt i alla fall! 🙂

    1. Jo här lade hen sig rätt väg ren jättetidigt, så det var skönt. En sten från axlarna. Alltid oroar man sig ju för nånting 😉 Hoppas ni får er lilla vänt så det inte behöver bli snitt! Kram!

Kommentera detta!

