Längtan efter värk

Nån annan där ute som har spekulerat över den där lustiga längtan man får i slutet av graviditeten? Alltså barnet förstås, men man går ju liksom och längtar efter värkar. Ba ”kom igen nu babyn, nu vill jag träffa dig!” o så börjar man hoppas på att få VÄRK liksom. Känns lite sjukt samtidigt, haha. Men då värkarna ändå kommer att föra med sig något underbart som nu före babyn är här är helt oförståeligt.

Det märks att jag börjar bli lite slö här hemma nu då jag googlar massor om förlossning, ser på förlossningsvideon på Youtube och läser om hur folk fått sjuka energikickar före värkarna har börjat… osv. Ändå måste jag försöka tänka på att det idag ännu är 20 dagar till BF, för att inte tala om ifall jag går över tiden… Oj voj säger jag bara!

6 reaktioner på ”Längtan efter värk

  1. Googla roliga förlossningshistorier 🙂 jag skrattade så jag grät då jag var gravid med första barnet och var uttråkad i väntan på förlossningen.

  2. JA, jag längtar också till första värken. Har bf om två veckor och jag orkar inte vänta mer.. är SÅ nyfiken på vem som är därinne 🙂

  3. Har också bf 10.4 och väntar så på förlossningen. Det är mitt fjärde barn, så möjligheten att ligga och vila på dagen finns inte. Och hela min kropp är så otymplig och opraktisk för tillfället och jag bara räknar dagarna till bf (+några dagar för jag tror jag går över med några dagar)

    1. Oj, då väntar du säkert ännu mer än jag gör! Kan tänka mig att det är besvärligt att orka då det är fjärde barnet 🙂 Kämpa!

Kommentera detta!

