Nej, jag är inte o föda

_MG_3476

Godmorgon på er! Härliga fredag här igen, det innebär ju att jag kommer att ha nån slags sällskap nu i två dar framåt. Jihoo!

Insåg i morse att jag inte har bloggat på tvååå heeela daaagar, vilket ju är lite dödssynd när man är höggravid! Men nej, ifall någon av er var hoppfull, jag befinner mig tyvärr inte på BB redo att föda barn. Idag är det dock vecka 37+0, vilket innebär att bebis är färdigbakad och redo att komma när som helst! Igår hade jag en rutinkoll hos läkaren o hon kunde berätta åt mig att Skrutten ligger väldigt långt nere, vilket ju är ett riktigt gott tecken! Så jag hoppas att hen är redo att anlända så snart som möjligt._MG_3471

Inte för att jag skulle ha det extra jobbigt så här i nionde månaden, utan bara för att jag är så rastlös! Jag mår faktiskt riktigt bra för tillfället. Visst är det lite småbesvärligt att hitta en bekväm ställning, o så vaknar jag när jag svänger på mig om nätterna, men i det stora hela mår jag gott och – ännu viktigare – sover också gott. 

Dagen till ära fotade jag lite nya gravidbilder – vem vet, de kan ju vara mina sista! – och insåg samtidigt att jag kommer att sakna min fina gravidmage.

_MG_3494-2

2 reaktioner på ”Nej, jag är inte o föda

  1. Förlita dig inte allt för mycket på läkarna bara, dom är bra på att inge falska förhoppningar. Jag skulle absoluut inte gå fulla 40 veckor enligt läkaren. Sonen fixerade sig typ v. 32 men nog fasiken var jag inne på 41+ ändå innan han hittade ut 😉

Kommentera detta!

