Ett foto i timmen – Tisdag

_MG_3238

08:00 – Även denna morgon kunde jag sitta o äta frukost redan före kl åtta i ett helt magiskt sken i matsalen. Älskar hur dagarna för tillfället både börjar och slutar med ett underbart ljus.

_MG_3251 _MG_3260

09:00 – Är inte riktigt nöjd med matsalen just nu, så försökte inreda om lite. Är fortfarande inte helt nöjd, men kanske jag kommer på nån slags magisk lösning imorgon?_MG_3266

10:00 – Inte en mammaledig dag utan lite babypyssel. Nu är sängen bäddad och redo att ta emot baby ❤ Min gamla prickiga elefant o några kaniner får vakta.

_MG_3295_MG_3303

11:00 – Planterade örter, sallad o spenat o pysslade i hjälpköket. För första gången på länge är det riktigt städigt där! Varför blir det alltid så råddigt i såna rum som borde hållas städiga för att man ska vara nöjd?

_MG_3306_MG_324512:00-14:00 – Fortsatte städmanin för idag o städade riktigt ordentligt i köket. Alltså dammsög på bordsytorna-ordentligt. Borde putsa upp mina olivolje- och balsamicoflaskor också. De är köpta i Popana i Ekenäs, ääälskar dem!

_MG_3309

15:00 – För att inte bli helt tåssig i huvudet av allt hemmahäng idag åkte jag till butiken för att köpa lite glass. Åt upp denna glass före jag kom ihåg att fota, men god var den, ifall nån var orolig o funderade hur den riktigt smakade.

_MG_3308

16-17:00 – Dagens fönstertvätt – jag tvättar ett fönster om dan, mer än så orkar jag inte med. Dessutom är det mycket roligare så här. Ja, babybulan gillar det också för det är aldrig lika livat i magen som då.

_MG_3335

18-19:00 – Jag behöver många pauser varje dag för att orka pyssla med allt möjligt. Oftast har jag inte ro till att sova trots att det kanske behövs, men bara att ligga ner o vila en stund gör mycket, speciellt nu då solen gassar på!

_MG_3430

20:00 – Detta blir sista bilden för idag! Nu har solen gått ner o likaså min energinivå, haha. Skönt att i alla fall ha fått mycket gjort idag! Hoppas ni gillade att följa med min dag, trots att den nu inte var så extraordinär eller spännande. Jag försöker ta vara på varje dag som jag faktist är mammaledig, för snart hinner jag nog inte göra så mycket annat än se på baby och njuta av livet med hen. 24 dagar kvar till BF… Tycker det vore okej om hen anlände redan nästa vecka!

4 reaktioner på ”Ett foto i timmen – Tisdag

  1. Fina bilder och ÅH vilken underbar bebissäng!!! 🙂 Läste nu också i kommentaren ovan att du själv sovit i den, det gör det hela ännu mera charmigt! 🙂

Kommentera detta!

