Vem träffar jag fredagen den trettonde?

_MG_3028 _MG_3032Godmorgon! Fredagen den trettonde idag igen då. Den börjar i alla fall bra, solen skiner o kaffet smakade supergott.Vecka 37 börjar också idag, wow! Nu känns det verkligen nära.

Just nu har jag hamnat i en zon av lugn och harmoni, livet känns väldigt bra! Visst värker ischiasen på men lite mindre än tidigare, o jag känner att det verkligen är helt okej att göra vad jag vill på dagarna. Mammaledig till fullo just nu. Igår räfsade jag på gården o klippte ner lite buskar (som borde ha klippts ren i höstas) ute i solen. Efter det kom jag in o sov en timme. För att jag kan. För att det behövs. Men så himla skönt att tack vare solen ha lite energi igen, kan jag berätta! Har känt mig så trött hela graviditeten att det är riktigt ovant att faktiskt orka göra saker.

Idag ska jag träffa Emma för en middagsdejt, det blir härligt att träffas! Så svårt att föreställa sig att det är sista gången vi träffas före babyn är här, wow. Kan ni tänka er? Ju närmare förlossningsdags jag kommer, desto mindre tror jag på att jag faktiskt har haft den enorma turen och glädjen att gå igenom en frisk graviditet så här långt. Kunde babbla i evigheter om vilken välsignelse det är. Helt… wow. Bara helt fantastiskt alltså.

Kommentera detta!

