Hem från BB

Nu har vi kommit hem från BB! Är riktigt nöjd med besöket, först såg vi på en slideshow som nu mest bara var där som bakgrundsbild, medan barnmorskan själv berättade om allt möjligt, t.ex. som vad som är bra att ha med sig, vad som är onödigt, när man ska ringa o vad som är viktigt att berätta när man ringer osv. Många tillfällen att fråga och diskutera. Sen gick vi omkring o tittade, förlossningssalarna såg betydligt finare ut än jag hade förväntat mig! Riktigt hemtrevligt nog! Så hemtrevligt som det nu kan bli på ett sjukhus. Badkar fanns i alla tre förlossningssalar vilket var viktigt för mig att veta, tror att ett hett bad kommer att funka bra som smärtlindring för mig.

Både jag o sambon tyckte att skrutten hade kunnat komma ut när vi nu ändå var på plats, men inne befinner sig hen ännu. O där hickar hen på, förstås.

Nu är jag en rysligt trött blivande mamma, men av nån anledning måste jag ju sätta på tvättmaskinen när jag kom hem så jag får vänta på den ännu innan jag kan gå o lägga mig. Suck. Om en ändå hade förstått hur en själv tänker ibland.

3 reaktioner på ”Hem från BB

  1. Oj vad roligt att få åka och bekanta sig med BB! Kanske lite mer avslappnat att få gå runt och titta också, på vår förberedelsekurs tisdags fick vi sitta i en ring och det hela kändes väldigt stelt. Dessutom får man inte åka och bekanta sig med vasa-BB längre. :S

  2. Åh, vad bra att få bekanta sig med BB innan det är dags! Så man helst vet vart man ska ta vägen sen… 😉 Vi hade inget sånt besök innan vårt första barn, och nog hade det varit uppskattat då minsann.

Kommentera detta!

