Ett svar på Carolas svarsinlägg

Alltså ibland blir jag så galen på hur människor tänker. Det här inlägget alltså. Eller ja, frågorna i det här inlägget.

Jag måste skriva ett eget inlägg som svar på det för att jag höll på att skriva en hel roman i kommentarsfältet med parenteser och versaler all over the place.

Men hur tänker folk alltså? Varför är det inte mannen som tapetserar? Hur 60-tal är inte det att ens fråga nåt sånt?

…men summa sumarum så delar vi inte upp arbetsuppgifter/vardagsbestyr efter vilket KÖN vi har i denhär familjen.

Alltså jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta för att Carola ens behöver påpeka att de inte delar upp arbetsuppgifter enligt kön. Oj suck alltså. Vilket enormt steg tillbaka det hade varit om vi alla plötsligt började oja oss över hur vi inte kan göra nåt själv för att våra män inte är hemma för att hjälpa oss.

O så var det nån som undrade varför de inte gör sånt tillsammans. Men vilket par orkar med varandra hela tiden dygnet runt? Man behöver väl inte vara fastklistrad i varandra bara för att man är en familj? Hos oss får t.ex. sambon sköta renoveringen, helst bakom stängda dörrar i lugn o ro (för att han är en byggare till yrket och för att jag inte kan sånt o han gör det snabbare), medan jag sköter inredningen för att jag är bättre på det. VE OCH FASA för att jag inte hjälper till med att lägga golvet liksom! Hur kan vi vara ett par då vi inte står där med axlarna fast i varandra o irriterar varandra till vansinne medan vi försöker renovera ett någorlunda litet rum tillsammans?

Alltså hur tapetserar man ens tillsammans? Vet att min sambo hade blivit galen på mig om jag hade envisats med att hjälpa till när han skulle måla/lägga golv/kapa lister i barnkammaren. Ju fler kockar, ni vet.

Nej, nu ska jag sluta svamla om saken. Heja Carola för att du tapetserar själv trots att du är kvinna! (Obs! IRONI!)

2 reaktioner på ”Ett svar på Carolas svarsinlägg

  1. Eller hur tapetserar man tillsammans om man har en liten baby? Nån måste ju vara med hen… Hos oss skulle det nog vara jag som tapetserar tror jag. I alla fall är det jag som målar väggar 🙂 Tapet har vi dock aldrig testat på!

    1. Det också! Så långt tänkte jag inte ens, märks att jag inte ännu har fått min baby, haha! Jag har målat några rum hos oss, men det går betydligt snabbare om sambon gör det så han fick måla barnkammaren medan jag o babybulan tog det lugnt på soffan 😉

Kommentera detta!

