Hårkrisen a’la gravida

Igår kom den. Hårkrisen. Plötsligt tyckte jag mitt hår var sååå tråkigt på alla sätt och vis. Färgmässigt. Längdmässigt. Uppbyggnadsmässigt. Kanske om jag skulle klippa det kort? Klippa tillbaka pannluggen som jag äntligen har låtit växa ut. Slinga håret kanske? Det lär ska vara okej fast en väntar barn.

Fast sen minns jag. Klipp aldrig håret medan du är gravid. Högst topparna. Det har jag fått höra av många, att man gör stora beslut som gravid då hormonerna rusar och kroppen är i ”obalans”, o sen ångrar sig stort.

Ett par månader ska jag väl hålla ut ännu… Ja, jag har redan önskat mig ett presentkort till färgning och klippning till min första morsdag. Bara att vänta nu då! Och gömma alla saxar.

Oooooch så fastnade jag på Pinterest…. o en massa snygga frisyrer… Farligt farligt!

Här kommer två ”bonusbilder” (haha vilket ord), den första är jag typ 17 år och väger väl 20 kg mindre än just nu, den andra på mig från förra året med pannlugg.

4 reaktioner på ”Hårkrisen a’la gravida

    1. Jo alltså det grymma är ju att jag VET att jag var såå snygg i det… Men samtidigt tänker jag att det var just pga 20kg mindre.. Eller jag vet det, för några av de kilona har gått till mina kinder så det är liksom inte alls samma grej mera 😀 Alltså jag tänker mera på att man inte ska göra nåt drastiskt då man ändå är lite upp och ner, hehe…. 😀

  1. Låter mycket bekant, jag fick verkligen hålla mig med att inte klippa håret när jag var gravid, fasst jag håller på att spara långt. Nu har efteråt har det inte kännts lika lockande så jag har bara varit och toppat det så nu är jag nöjd igen. Men håller med om att man inte ska gå och göra jätte dramatiska klippningar mitt i stormen av hormoner, Stoor risk att ångra sig eftråt! 😀 Och jag tycker att du har jättefint hår som det är nu! 🙂

Kommentera detta!

