Jag lever nog ännu

Hej på er! Alltså sällan jag inte ens orkar slösurfa på datorn då jag är sjuk, haha, men denna gång gick det så. Har varit helt borta, värk från topp till tå, en konstant täppt näsa o en grym hosta. Ja, o så öroninflammation. Har haft jättesvårt att andas någorlunda bra, så gissa om jag har sovit dåligt??

Idag kan jag ändå andas lite lite bättre, tyvärr är istället öroninflammationen värre, så klart. Imorgon blir det läkare iaf, egentligen för ischiasen som fortfarande envisas så fort jag går mer än tre steg åt gången, men månne inte hon kan hjälpa mig med detta också på nåt sätt. Kanske det finns nån slags antibiotika man kan äta trots graviditeten? Jag hoppas det. Jag har annars varit väldigt försiktig med allt i medicinväg, inte ens Panadol har jag tagit om inte det är riktigt, riktigt nödvändigt. Det har i sin tur lett till att jag inte har haft samma stresshuvudvärk o spända axlar som så ofta tidigare, intressant hur fort kroppen anpassar sig till att klara sig utan värkmedicin, o skönt!

Nej, nu blir detta svammel. Tack för mig. Ni får se på denna bild på Alla ❤ dag-rosor istället.

_MG_2301

5 reaktioner på ”Jag lever nog ännu

  1. De finns en antibiotika, minns dock int va den heter, kanske amorion! Fick den då jag hade i bihålorna! Krya på dej, hoppas du blir frisk fort😊

  2. Kefexin fick jag när kejsarsnittet var infekterat, så det kan man också äta fastän man ammar 🙂 men annars så håller jag med dig att man anpassas väldigt fort till ett liv utan värkmedicin när man är gravid. Numera tar jag bara vid mensvärk.

    1. Jo det stod ju t o m i ”innehållsförteckningen” (vad de nu heter) att det är okej att äta som gravid/ammande. Måste ju läsa för inte kan man ju lita på läkaren liksom… ööh 😉

Kommentera detta!

