En spännande rubrik

Idag hade jag sett fram emot en (kortkort) promenad i solskenet. Jag riktigt längtade efter värmen o den lite varmare friska luften.

Men så är det ju grått o mulet o blåsigt. Kanske det är lika bra i o för sig, jag är ännu flunssig. Ja, om en kan kalla det för flunssig då en endast har hosta o en slemmig hals.

Så idag tror jag att jag hänger i soffan istället. Vilar, läser en bok, tar det lugnt. Var på zonterapi igår o då blir ischiasen alltid ännu lite värre så jag får väl finna mig i lugnet bara. Nu börjar ju dessutom bebin pressa mera neråt igen så denna gång har inte ens vilan o sjukledigheten hjälpt. Verkar tyvärr som att det är tack och hej för min sista arbetsmånad. Talade lite med vår butikschef o hon slog huvet rätt på spiken, man vill ju gärna jobba men får finna sig i att det kanske inte alltid går.

Nåja. Enough svammel (och svengelska. (och parenteser. ) ) Nu ska jag drömma mig in i Pinterests inspirationsrika värld en stund…

2 reaktioner på ”En spännande rubrik

  1. Det betyder nog mycket att ha en chef som förstår att man behöver sjukledigt ibland. Själv har jag varit sjukledig sen tisdagen pga graviditeten. På måndagen tog mina kolleger helt kallt över mina uppgifter och jagade hem mej när de hörde vad doktorn sagt 🙂 Men tråkigt är det nog med sjukledigt, skönt så får jag fara på jobb på måndagen igen 🙂

    1. Jag blev idag slutligen sjukledig tills jag blir mammaledig, alltså om två veckor. Har lyckats dra på mig en akut öroninflammation också nu, så det är ju skönt med vila. Gäsp.

Kommentera detta!

