En sak jag börjar inse om mig själv

Nu då jag har varit sjukledig en tid så börjar jag märka att jag definitivt är den där mamman som alltid går i myskläder o med håret i ful knåka. Hjälp, jag vill inte! Men det är ju så enkelt att bara dra på sig en stor tröja o leggings o sätta upp håret… Sen ser jag mig i spegeln o ryser.

Note – to – self : Till min första morsdag önskar jag mig färgning och klippning.

Har också kollat runt på Bubbleroom o Nelly efter lite snyggare myskläder istället för mina H&M-mjukisbyxor för 9,95€ o oversize tröjor som alltid ändå är lite för korta för att det ska vara snyggt. Hur svårt kan det vara att göra långa tröjor, tycker man? Hittar inget. Åtminstone inte i den prisklassen jag vill ha. Gratis men superbra kvalitet, alltså.

Idag ser jag allmänt supertrött och sliten ut. Tänkte lägga ut en bild på instagram på den vackra sanningen men jag är bara inte riktigt där ännu. Istället får jag snart sällskap av blivande gumor som ska komma på min kortkorta minipromenad för dagen ute i det fina vädret. ❤

Idag är det förresten prick 2 månader kvar till beräknat datum. Längtar sååå!

4 reaktioner på ”En sak jag börjar inse om mig själv

  1. Jamen hur svårt kan det vara med långa tröjor!!? 😮 Efter första förlossningen ville jag ha oversize, så då köpte jag ett par från HM… Nu börjar de bli nötta med hål under armarna och dålig passform (ja, också oversize får dålig passform med tiden 😉 )

    1. Jaaaa! Jag vill inte ha korta superbreda tröjor, jag vill ha långa stora mysiga! Har svårt att tro att NÅN tolkar oversize som napakort men tre meter brett 😀

  2. Ja, jag har också undrat var de långa tröjorna håller hus?!? Många mammatröjor är dessutom jättetajta, tycker det är svårt att hitta några som är lite lösare . Inte 3 m breda då heller förstås! 😀 Lufsar också runt i mjukisbyxor här hemma och skulle gärna köpa ett par snyggare, men hittar antingen inga som passar eller så är de på tok för dyra. Tycker att mammakläder över lag är helt kriminellt dyra – tror de att man börjar vada i ett överflöd av pengar när man är gravid och ska vara villig att lägga ut hur mycket som helst på kläder man ändå kommer att ha bara en kortare tid??? 😦

    1. Jag gillar just nu tajta kläder – Men problemet är att min mage börjar klia av dem! Så kan bara ha tajt när jag inte behöver ha det på mig så länge, haha. Jag har bara köpt tre övredelar o ett par mammaleggings, har åtminstone hittills klarat mig bra med normala kläder annars 🙂 Idag hittade jag en normal, LÅNG!! bomullströja i en butik i Ekenäs, sköööönt!

Kommentera detta!

