Måndag morgon igen

Glad måndag på er! Jag är ännu sjukledig och uttråkad. Veckans höjdpunkt blir att fa ti Ekenäs o handla mat idag. Wow, alltså 😉 Är grymt trött som vanligt men försöker knåpa ihop nån slags matlista ändå, så att jag sen inte behöver fundera under resten av veckan.

Hur gör ni? Jag kan inte åka till matbutiken utan lista längre, blir helt tom i bollen o kommer hem med allt annat än mat o nödvändigheter. Dessutom blir det ofta mycket billigare att handla allt på en gång. Ända sen vi bodde i lägenhet har jag försökt o kämpat med att göra listor o de gångerna jag inte lagar lista för hela veckan blir det väldigt dyrt, då hittar man allt det där man är sugen på just den dagen och just då. En massa onödiga snacks o sånt.

5 reaktioner på ”Måndag morgon igen

  1. Vi använder OurGroceries app och har den synkad i både Pekkas och min telefon. Världens bästa när båda kan fylla i listan och man har den alltid med sig. I butiken kan båda gå åt olika håll och stryka saker efter hand. Dessutom finns det i listan kvar alla saker man någonsin skrivit in. Så man kan få lite tips på vad man kunde tänkas behöva om man har noll idéer. Underlättar vardagen helt otroligt! Testa!

    1. Men va bra med en app! Jag har kört på papperslistor men ibland är det inte så praktiskt, speciellt inte utan en penna 😀 Tack för tipset! Låter superbra.

  2. Det där med att skriva listor fungerar absolut bäst för oss också! De gånger vi inte har nån lista så slänger vi bara ner en massa onödigt i kundvagnen. Jag måste bli bättre på att skriva de där listorna, speciellt nu då jag är helt tom i knoppen mestadels av tiden 😉

    1. Jo alltså jag förvånas alltid över min sambos förmåga att köpa onödiga grejer, haha! Skickar honom till butiken efter… exempelvis, bröd en viss sort, o en liter mjölk. Hem kommer han med en hel kass! 😀

  3. Brukar ofta göra upp veckomenyer och skriver sen inköpslistan och handlar enligt den. Visst slinker det ner lite annat allt som oftast, men blir ändå billigare än att handla helt oplanerat och sen komma hem och konstatera att man inte handlat något vettigt att laga mat av alls…

Kommentera detta!

