Vecka 31 o jobb igen

I min gravid-app står det så här under min flik denna vecka;

”Kroppen förbereder sig på förlossningen o på den kommande tiden som förälder. Du kanske sover sämre, vaknar ofta och har svårt att koncentrera dig. Ju närmare förlossningen du kommer, desto mer vänder du din uppmärksamhet mot ditt ofödda barn, man blir introvert och börjar den mentala förberedelsen.”

I mitt huvud finns just nu 90% baby och 10% annat. Jag har börjat boa riktigt ordentligt, jag hade kunnat gråta igår då sambon meddelade att han tyvärr inte kan lägga listerna på plats före han har fixat nåt uttag i barnkammaren. Detta betyder att jag inte kan lägga möbler på plats ännu o inte heller bygga klart byrån. Alltså med tanke på att det är 9 veckor kvar så har det ju inte nån skillnad egentligen men nu vill jag verkligen få börja pynja med allt det!

För att ha nånting att göra ändå så har jag byggt byrålådorna o börjat ordna i dem trots att själva byrån inte är klar. Märkte också att jag allt fortfarande inte har tillräckligt med kläder i stl 56, så idag ska det handlas lite basic byxor o bodys från jobbet. Jag känner att man får ha lite för mycket då det gäller första barnet, o jag har hela tiden på nåt sätt trott att jag har helt för mycket, men det mesta jag har köpt är i stl 62 eller 68. Det mesta vi har i klädväg är ganska neutralt i grått och vitt, vilket jag nu känner är lite tråkigt så ska köpa mer färg idag. Sen kan jag känna att vi har tillräckligt.

Jag sover också väldigt, väldigt dåligt och lite om nätterna. Varje lilla sväng jag gör väcker mig. I halvsovande tillstånd tvingar jag mig själv att svänga bort från ryggläge för att det kan vara farligt för babyn enligt nån undersökning som inte är desto djupare undersökt. Varje morgon är min första tanke ”lever du ännu älskling?” trots att jag inte annars oroar mig särskilt mycket. 

Så här i vecka 31 känner jag verkligen att tiden flyger förbi. Snart kommer det verkligen att vara dags att åka iväg till BB för att få träffa vår lilla skrutt för första gången! Åh så jag längtar! ❤

Nu ska jag gå o hänga tvätten. Det tar alltid evigheter för det ger mig sammandragningar väldigt lätt, så får göra det i god tid före jobbet!

4 reaktioner på ”Vecka 31 o jobb igen

  1. Vi hade för lite kläder, blev panikköp när vi en dag märkte att allt var smutsigt eller för stort efter en liten katastrof med blöjan 😀

  2. jag rekommenderar nog att bunkra upp med kläder ända upp till storlek 68 åtminstone!! Alla klaga att man köpt för myki klädern o att man int kommer hinn använd men jag tycker he känns som vi ständigt har för lite av dem o får köp ny. Vår e två månader nu o använder redan 62 o hadd knappt köpt nå kläder alls i den storleken o vi fick mest kläder i di minsta storlekarna o nu e man så fattig att man int har råd å gå å köp he man vill ha! Så tycker nog man får bunker upp me kläder så läng man jobbar o har råd att köp:)

    1. Stl 62 har jag inte så mycket av ännu, men har tipsat närmaste familjen om att 62 o 68 är bra storlekar att köpa presenter i IFALL nån vill göra det 😉

Kommentera detta!

