Svar på frågestunden del 2!

Hanna frågade:

Hur har du blivit så duktig på att fotgrafera?! Jag vill också kunna 🙂
Nämen tack! Så glad jag blir 🙂 Det ”tråkiga” svaret är övaövaöva… Har fotat ungefär hela tiden sen år 2006 så det blir många långa år av träning. Jag har också gått en ettårig linje på VNF för att ytterligare fördjupa mig i ämnet. Jag började med en enkel liten pocketkamera o fotar numera med en Canon EOS 7D. Favoritobjektivet är 50mm f1.4.

himlen oktober

Malin frågade:

Kan du berätta om dagen du plussade på stickan, hur kändes det?
Alltså wow. Vilken känsla det var. Jag var väl en vecka sen då om jag minns rätt, men pga en mindre blödning trodde jag att det bara handlade om stress. Köpte ändå ett test på apoteket o minns hur jag körde hem från jobbet den dagen helt supernervös. Testade ensam eftersom vi en gång hade fått ett negativt resultat o jag inte ville göra sambon ledsen. Men hastigt kom två streck fram på stickan o jag kunde inte tro mina ögon. Alltså den där känslan när jag insåg att det var på riktigt var helt ofattbar. Nu också tåras ögonen. Jag gick omkring i köket av o an o grät av glädje, satt på trappan i solen o bara stirrade o log. När sambon kom hem tog jag fram stickan o frågade om han förstod vad det betydde. Nå han såg ju på mig vad det betydde o vi var överlyckliga. Bara kramades o grät en lång stund. O nu sitter jag här i vecka 29 o känner en liten skrutt sparka i magen. Vilket mirakel. Vilken dag. Wow.

Var bebisen planerad och tog det då lång tid för att bli gravid?
Bebisen var absolut planerad, jag har längtat efter barn länge redan o nu var situationen helt perfekt. Det tog sju månader för oss att bli gravida, vilket tydligen är genomsnittet. Jag började ren bli orolig och fundersam men som tur hände det sen! 🙂

_MG_1164

Kan du inte göra en liten house tour och visa hur det ser ut i ert hem? Det ser så snyggt ut!
Oj, tack! Det kanske jag kan göra nån dag då allting är städat!

Vad tycker du om att göra när du är ledig?
Jag fotar, inreder o städar mycket, haha. Vilket liv! Nej men så läser jag massor. Finns inget bättre än en hög med olästa böcker som bara väntar på att plöjas igenom.

Är du nervös inför själva förlossningen?
Inte egentligen, är själv förvånad över hur lugn jag har varit hela graviditeten. Jag är säker på att allting kommer att gå bra bara vi klarar oss så långt. Fast igår kväll insåg jag att vi kanske borde tala om svårare saker också, som t.ex. om ifall jag inte själv kan göra beslut o min sambo måste göra dem åt mig. Hjälp, då blev jag lite nervös!

Vill du gifta dig?
Ja, men vet att min sambo inte känner lika som jag, så får se om det händer!

Vad är du mest stolt över?
Oj, ja. Jag är just nu stolt över hur självsäker jag är på mig själv när det gäller att bli mamma. Det är liksom ment to be. Annat jag är stolt över är vårt hem som jag själv tycker är väldigt vackert, om än halvfärdigt än så länge.

Har du något tips på goda maträtter att laga hemma?
Ja! Det här är min favoriträtt. Supergott, hälsosamt o mättande. Gillar mångfalden av smaker. Åt det i förrgår, kanske jag borde laga det igen ikväll… För det är SÅ gott! Ät gärna med nåt gott bröd till.

Kommentera detta!

