Om babylarm

Har ni nåt bra babylarm ni rekommenderar? Jag har funderat på dendär som Danni har (som jag har glömt namnet på o inte orkar söka heller, Danni, hjälp mig?) men då hon i sin recension skrev att den lite kråtar med många väggar emellan så tror jag inte den passar i vårt hem. Vi har stora rum men det blir ofta många väggar emellan vagn o telefon.

O när ska man köpa ett? Är det en bra grej att ha hemma genast? Fast de första veckorna bor man ju fast i baby, men när har ni skaffat era?

9 reaktioner på ”Om babylarm

  1. Vi hade neonate med Enya. Sen före ida föddes hittade vi bara ena delen aå vi köpte nytt set och även de neonate för vi var så nöjda med de första. Sen visade det sig ju att den borttappade delen fanna hos dagmamman ( enya hade den som telefon och tydligen tagit den med dit) så nu har vi två. Har varit mycket nöjda med dem, aldrig problem med kontakten eller något annat. Har använt dem redan från de att barnen varit små till exempelbär jag gått i duschen eller de sovit ute på balkongen.

        1. Ja verkligen, man blir så rörd när de säger att ”De här fixar sen fammo! Så det så!” O ” De här köper mommo!” Samtidigt tar det så i hjärtat att ”moffa” int finns mera, han hade varit så till sig över sitt första barnbarn! Kärleken man känner just nu ❤

  2. Vår kille är nu lite på en månad gámmal och vi beställde precis efter mycket googlande en neonate babyvakt från jollyroom. De var på rea där och de verkar vara dyrare på gigantti annars också. Vi har använt babyvakt då vi varit hos främmande och lillen behövt sova i ett skilt rum för att få lugn och ro eller nu när sambon börjat jobba och jag vill duscha eller fixa något på övre våningen. Vi valde neonate eftersom vi ville ha en liten vakt som är lätt att ta med. Den har litiumbatteri och laddas i en dockningsstation. Det var viktigt för oss att den går att använda utan att någondera enhet är kopplad till strömkälla. Dessutom har den lång räckvidd, man kan prata tillbaka till barnet, den har temperaturmättare och störs inte av andra manicker som telefon eller wifi. Strålningen är också låg. Den larmar om utetemperaturen blir för låg eller om någondera manick behöver laddas.Tyvärr kostar den kring 100€. Finns lite olika modeller förstås. Här är en länk där man skrivit om 19 saker man sks tänka på när man köper babyvakt. Lycka till! / Marie
    http://www.xn--bst-i-test-q5a.se/Babyvakt

  3. Vi har en Padwico 830 och har varit jättenöjda! Speciellt med just den är att räckvidden är extra lång, upp till 800meter, och vi behöver det när vi är på landet. Annars tycker jag inte man behöver babylarm innan babyn börjar sova utomhus då den är några månader kanske?! Vi köpte vårt först senare. Den Danni har tror jag heter Nabby?! Med en app till iphonen… Men har ingen erfarenehet av den själv 🙂

    1. Nabby! Så var det. Jag har iofs ingen iPhone, kanske det var ett måste? Dessutom är jag osäker på om appen ryms i min telefon heller! Tack för tipset o det om att man kanske inte behöver den genast. Tänkte på det idag, vårt hus är visserligen två våningar men vi bor främst på en våning så tror nog jag hör bebin lätt. SÅ stort bor vi inte 😉

Kommentera detta!

