Om barnkammaren

Alltså hjälp. Jag är så trött idag. Jag. Är. Så. Trött. En som däremot inte verkar vara trött är lilltypen som bor i min mage. Där är det full rulle. Snart får vi kaffegäster o jag borde reda upp lite innan det, men får se om jag orkar eller ej. Kan vara att vi kör mysig vi-bor-så-här-egentligen-stämning. Tror inte de är så  chockade. Jag är en väldigt råddig person, men jag kompenserar med att städa ofta! Har inte riktigt hittat plats för alla saker så där som man borde göra, att allt har sin egen plats. Kanske om tio år sen! Eller så har jag bara för mycket saker.

Idag har jag o sambon varit in till Ekenäs för att köpa färg till barnrummet. Tanken var ju alltså grått, men på nåt sätt råkade vi komma hit med en blek pastell istället. Hoppsan! Hur gick det där? Jag har verkligen ingen aning men nu är det köpt så nu blir det pastell. Väldigt blek, faktiskt, men ändå. Kanske lika bra så, egentligen. Vårt hem har väl kanske tillräckligt många beigegråvita rum redan. Golvet kommer i alla fall att bli lite ljusare än det jag hade tänkt mig, så att allting säkert passar ihop. Det blir nog bra det här… hoppas jag!

Kommentera detta!

