Svar på frågestunden del 1

Anonym frågade:

Berätta hur du å din sambo träffades
Vi började faktiskt prata via radio x3ms bloggar! Ja, de fanns ännu då. Lite smått snack blev fort till mer o vi bestämde oss för att träffas på IKEA i Reso. Ja, jag bestämde. Tänkte att det var det lättaste stället att hitta till om man aldrig varit desto mera där. Jag minns att det snöade massor den dagen, det var den 27.11.2010. Vi tog en kaffe där o såg sen på film hemma hos mig.

Var det kärlek i första ögonkastet 😉
Jag tycker det, o tror nog han också tyckte det. Ja, om man nu kan kalla det första ögonkastet då man redan har pratat några veckor. Men kära blev vi o är fortfarande 🙂

vi på resan

Hur är det med hens namn, har ni bestämt det redan eller ska ni kolla passar namnet sedan hen?
Vi har några namn på lager, o tänker definitivt kolla att det passar först! Eftersom ett av ”mina” favoritnamn redan har tagits av en familjemedlem tänker jag inte avslöja nånting ännu, haha!

När blir du mammaledig?
Fjärde mars 2015!

Vad är din favoritrecept?
Hmm, svårt. Det här! *klick*

Sött eller salt?
Salt hade jag tänkt svara först men nu på sista tiden har sött varit mer i min smak. Eller babyns, hur man nu vill se på saken. Ville absolut inte ha nånting sött de första 20-25 veckorna av graviditeten men nu drömmer jag om lösgodis…

Hur tror du att ditt liv ser ut om 5 år?
Om fem år tror jag att vi har två barn, hoppeligen är huset färdigrenoverat då också. Kanske jag har tagit tag i min dröm att skriva en bok, för man har ju så mycket fritid med småbarn. Haha, not! Nej men jag hoppas att jag o familjen har ett bra o lyckligt liv utan några större tragedier.

Talar ni båda finska? Kommer nåndera av er att tala finska med hen?
Min pappa talade finska så jag talar det flytande, medan sambons är lite sämre. Jag kommer att prata både svenska och finska med babyn. Känner att jag inte vill prata bara finska eftersom svenska är språket närmare hjärtat, men med tanke på stället där vi bor så känner jag att det kommer vara guld värt för hen att lära sig finska redan från liten.

göa

Paula frågade:

Vad ser du mest fram emot med att bli mamma? Och vad oroar dej mest?
Det som mest oroar mig är just nu ifall baby bestämmer sig för att komma HELT för tidigt. Jag hoppas på att det inte händer! O så finns det ju en massa ”småsaker” till, tänk om det blir en chock att bli en mamma? Tänk om jag blir deprimerad efter förlossningen? Tänk om hemmalivet känns helt fel? Men jag tror inte egentligen att något av det kommer att hända.

Mest ser jag fram emot den där känslan när man ser sitt barn för första gången – kan bara föreställa mig strömmen av känslor o kärlek där! ❤ Jag ser också så fram emot att få se hur vår lilla skrutt ser ut! Kommer hen att ha hår redan från födseln? Kommer hen att ha min eller sambons näsa? Såna där saker. Spännande tider!

En reaktion på ”Svar på frågestunden del 1

Kommentera detta!

