Hem från BB

Nej, vi har inte fått barn ännu. Men i mitt huvud just nu surrar en slags matlista på vad jag vill ha då vi kommer hem från BB. Rökt lax och tomat-mozarellasallad. Det kommer att vara SÅ gott.

11 reaktioner på ”Hem från BB

        1. Hm, jag har hört att rökt inte slipper ”upp i rätt temperatur” för att ta livet av bobborna som kan vara farliga. Men man hör ju så mycket olika! Talade just med en om att hon hört att det var helt okej, medan min ”rådgivningstant” har sagt att det inte är bra.

          1. Alla gör ju som man tycker men ska man undvika allt som det finns ens någon minimal risk med så kan man ju knappt leva normalt så länge man är gravid. Det handlar ju inte bara om mat.

            1. Oj, märkte nu att jag läste fel första gången. Alltså jag är inte så hysterisk annars med maten men just fisk är på nåt sätt det jag vill vara försiktig med. Annars äter jag nog helt normalt 🙂

  1. okej, jag äter nog allt bara jag kan. men är också int de samma direktiv i det här landet som i finland med många saker. Har int ens sett hvad man får o inte får 🙂

    1. Ja det är ju så olika ren från rådgivning till rådgivning tycker jag ! Många säger att rökt inte går bra, som i kommentaren ovan så verkar det vara gravad som inte är okej osv… 🙂 Bara man själv trivs ! O så är det ju pytteliten risk att få listeria eller toxoplasma annars också, men som sagt… Jag vill inte ta riskerna 😀 Dessutom kommer ju laxen att smaka sååååå gott sen 😉

Kommentera detta!

