Shoppingdag deluxe

Hej på er! Idag har jag varit på shopping i Åbo med blivande gu’mor Lina. Vi hade en riktigt skön dag, shoppade, åt gott, tog det lugnt o pausade ofta. (Ja, ni vet. Tredje trimestern började idag vilket märks på magen o tyngden o tack vare ynka två jobbdagar är ischiasen på full g. Halva rumpan känns domnad ibland) 

Vi började faktist med lunch på Cafe Brahe, sen tassade vi omkring i H&M Home i eeevigheter, hittade lite smått o gott som jag ren länge har planerat att köpa hit hem. Köpte också en tröja o mammaleggings. De kommer att vara helt himmelska, så himla mjuka.

I Indiska hittade jag det där ljuset i en så vacker glasburk som jag har tänkt köpa i evigheter. Fick ju ett prepaid-Mastercard i julklapp o köpte det med kortet. Senare tappade jag plastpåsen i golvet. Klirr. Det blev ett söndrigt ljus o en ledsen mama som sen fick gå tillbaka till Indiska o köpa ett nytt. För när jag väl hade köpt det skulle jag ju ha det. Som tur kan jag nu åtminstone bränna ljuset från det söndriga sen då det första är slut… Suck. Kände mig lite misslyckad där en stund. _MG_1768

Det här. Alltså åh, doften och utseendet. Så vackert. Det ska få stå på mitt nattduksbord. Också sambon gillade så dubbelt plus!

Annat jag hittade var en lampa till barnkammaren, en filt till bebé, tyg till babynestet o till ett par klädesplagg jag har tänkt sy åt bebén. Allt så länge inspirationen flödar. Hittade också ett par plagg på rean i Hansas Lindex, de hade lite annat än vi har i ”vår”. Hade egentligen velat gå till KappAhl på pyjamasjakt ännu men blev så trött sen så skippade det. I Eurokangas insåg jag också att tyg till påslakansettet jag köpt för 29,90 € fanns att få för 8,90 € metern så tror jag returnerar det o syr ett eget. Snåljåp eller ekonomisk? Tycker det senare.

Gäsp. Nu är detta preggo såå trött. Godnatt!

Första bilden ovanför, annars. Gud så jag kände mig fin o vacker o allting idag! Bulan var sådär mysigt rund o fin o bebuli var glad (antar jag). Härlig fiilis. Mera sånt tack!

2 reaktioner på ”Shoppingdag deluxe

Kommentera detta!

