Om babynesting

Jag har inte rört en symaskin så hemskt ofta sen jag blev färdig textilartesan år 2011, endast om jag nu riktigt, riktigt har inspirerats. Oftast har det sen gått åt skogen ändå o intresset har falnat.

Men nu har jag definitivt börjat min baby-nesting. Redan nu, kan man tycka. Jag har sytt täcke. Jag ska sy babynest. Idag sydde jag hastigt o lustigt ihop ett påslakan. Nu är det snabbäddat i babysängen, mest för att få den där mysiga stämningen. Kommer nog ännu att bädda ordentligt sen närmare, så det inte hinner bli dammigt där före baby kommer.

Jag går också ofta igenom kläderna vi har, samt alla småsaker som redan samlats ihop. Fäller upp barnvagnssuffletten och ner igen. Petar. Känner. Njuter. Längtar. Det pirrar i hela mig då inte barnkammaren är klar igen. Kan den inte målas klart magiskt över natten?

Imorgon ska jag sätta bilstolen på plats, bara för att se hur det ska göras. Tror den får vänta ännu lite före den är där permanent men hellre så att man sen vet hur det ska göras ifall det blir äkkilähtö till Lojo BB ren i mars, man vet ju aldrig. Jag hoppas att skrutten vill bo i min mage åtminstone så länge.

Just nu funderar jag mycket på förlossningen. Inte så att jag är orolig på nåt sätt, men mera på om man borde boka ett besök till BB före o kanske gå en förlossningskurs? Jag vet inte. Andas lugnt o kontrollerat har jag lärt mig själv ren länge sen, pga min sjuka rädsla för att spy. Inte helt samma grej, jag vet, men jag tror nog den där grunden är samma ändå…. Kanske… Hur tänker ni?

Kommentera detta!

