Trött till tusen

Halleluja! Nu har jag fyra lediga dagar framför mig. Så. Skönt!! På måndag har jag sockerbelastning vilket ju lär ska vara mindre kul, men annars inga planer. Har ni varit på sockerbelastning? Hur var det?

21 reaktioner på ”Trött till tusen

    1. Vågar jag gissa att du menar ”det enda” istället för serenad? 😀 ja det låter ju som det enda bra i alla fall. Jag hoppas att jag inte har det… Börjar va lite nojig nu 🙂

  1. Drycken som dom gav smakade riktigt illa. Men sen gick det nog helt bra, jag hade en tidning med mej som jag läste medan jag var ute och väntade på följande provtagning.

    1. Ja det är nog mest drycken jag är orolig för! Har sambon med mig som sällskap så väntandet ska nog gå bra… hoppas jag 😉 Urk på burk.. Vill INTE 😀

  2. Min sockerbelastning gjordes supersent, bara någon vecka innan bf på grund av snabb viktökning. Det värsta då tycker jag var att vara oäten så extremt länge. Vågade inte be om att få ligga ner på en säng istället för att sitta i väntrummet med min bok och skaka. Borde ha gjort det. Det kommer att gå bra. Det är ju ändå rätt fort över. Och kiva med sällskap. 🙂

    1. Jag tror att det nog kommer att vara jobbigt att vara oäten, det är ju alltid så att då man vet att man inte får äta……. O ja tänkte no genast på att fråga om det finns möjlighet att ligga ner! 😀 Bebuli ligger annars också så långt nere så det känns obekvämt att sitta normalt länge! Jag hoppas att jag får i mig den där litkun man ska dricka bara… Är SÅ dålig på sånt. Ren drycker som Berocca ger mig kväljningar…Huu!

  3. Jag tyckte inte drycken var så farlig. Nog har man fått i sig annat som varit lika sött. Men det började klia lite i halsen för mig sen efteråt. Lycka till!

  4. Jag tycker inte de var så hemskt. Joo såklart att vara oäten 12 timmar som gravid är inte så tjohejssan.. men jag fick is(!)kall sockerlösning som inte hade nån smak. Smakade bara sött, så det sjönk lätt! Hoppas det går snabbt och smärtfritt åt dig 🙂

    1. Hoppas det sjunker lätt åt mig o, e så HIMLA känslig för att dricka sånt jag inte vill dricka… 😛 Bara för att jag vet vad det är vill jag inte ha det… 😀

  5. Jag var mest nervös inför att vara oäten så länge men det gick överförväntan bra. Drycken som man fick var inte heller så farligt, smakade väldigt sött och påminde om coca cola utan kolsyra. Sen kan jag verkligen rekommendera att ta med en bok eller något annat att sysselsätta dig med för annars kan nog tiden bli lite lång. Hoppas det går bra för dig! 🙂

    1. Jag brukar packa med böcker o grejer bara för en bilresa så tror jag kommer släpa en stor kass med grejer med, är som ett barn haha 😀 Tack!

  6. Den e ganska så söt den där drycken. Jag fick den i två omgångar, första glaset gick bra, det andra fick jag ta det lugnt med för det va nog nära att det sku kommit upp tillbaka. Men kanske jag var lite överkänslig 😀

    1. Huj… Jag är absolut överkänslig så får se hur det går 😀 kommer det upp grejer brukar jag dessutom börja storböla så jag lär ha en fin show imorgon 😀

  7. Jag var i måndags, i vecka 23. Det värsta var nog att inte få äta på 12h innan, och att hallondrycken var iskall (efter promenaden dit som tog 45 min i -15 grader, hehe). Själva proven gick bra, tog 2h så lite ont fick jag i ryggen av att sitta still så länge. Ta med nåt att läsa och en liten matsäck att äta efteråt! 🙂

    1. Grattis till bebin! 😀 Vecka 23 är ju ganska tidigt, åt mig sa de I VECKA 24 att v 26-27 är det ideala, blev lite stressigt med att få ledigt från jobbet men som tur ordnade det sig 😀 Köpte lite smått o gott som jag tycker om åt mig att äta sen efteråt, o så har jag sambon med som chaufför och underhållning 😉

  8. Gick helt okej att dricka det även om det var äckligt. Då jag suttit i väntrummet ungefär halva tiden började jag må illa men på något sätt fick jag det att hållas kvar i magen tills alla testen var gjorda. efter sista testet gick jag raka vägen till wc 😛

Kommentera detta!

