O så smälter snön snart igen

Idag är det plusgrader o snön vräker ner. Snart ska den vara ett minne blott, säger meteorologerna. Regn senare idag, lovar de. Äsch. Jag hade velat ha kyla och snö lite längre. Fast det hinner ju komma tillbaka ännu. _MG_1483 _MG_1487Jag hade en lite irriterande morgon, var nämligen vaken från 5 till 6.30. Utan orsak. Tankarna fick inte ro och först när sambon åkte iväg på jobb kunde jag somna om. När jag väl vaknade igen kändes hela världen upp och ner o inte ens min vanliga maratonfrukost botade den. Hade varit skönt att vara ledig idag, med andra ord. Eller så där helt och hållet, för den delen. Känns som att kroppen mer och mer säger stopp till att jobba. Ischiasen krånglar efter varje arbetsdag och magen värker på jobbet. Annars hade jag knappast haft problem men då det som ni vet handlar om ett jobb där man går och står hela arbetsdagen… Nå, jag hoppas på att jag orkar kämpa på i ett par månader till. Samtidigt vill jag ju inte svika mina arbetskompisar. Ni andra som har väntat barn vet säkert hur det känns!

Kommentera detta!

