Shoppingdag

Idag har jag varit en sväng till Salo, mest för att slippa ut ur huset. Mätaren visade + 16 inne och -20 ute på morgonen så eldade lite o åkte iväg. I Plaza var det betydligt varmare. Hittade inte så mycket, småsmå strumppisar i stl 50/56, mammaleggings och ett par basic tröjor. Efter det åkte jag till Prisma för att handla nyårsmat, men det blev nu inte så mycket av det, var så himla trött o magen värkte av att ha gått för länge utan paus. Men finns det något smaskigare än en välfylld fruktkorg? Blev lite galen i fruktavdelningen o kom hem med allt möjligt gott. Slurp! This makes me a happy preggo. _MG_1472Köpte också ekologiska Maison Belle-tvättmedel. Vet inte hur jag har missat att de finns i Prisma men plockade glatt åt mig badrums- och kökstvättmedel för under 4 euro flaskan. Jag har alltid trott att de endast finns i såna där små mysiga inredningsbutiker som numera finns i varje stad med lite liknande namn. Ni vet säkert vad jag menar. Har ni testat dem? Jag tyckte åtminstone mycket om dofterna på dessa, badrummets var Lemon & Mint och kökets Grape & Bergamot. Gillar!

_MG_1478Jag har inte testat dem förr men har hört mycket gott så använde nu ett presentkort jag fick före julen som tack för att jag gick med i Ostohyvitys.fi via Buzzador. En trevlig sida, det där. Helt gratis att gå med o hittills har jag samlat ihop över nästan 9 euro för mina inköp via den. Det går alltså ut på att man registrerar sig där o via hemsidan klickar sig in på de butiker som samarbetar. Hit hör t.ex. Nelly, Ellos och Adlibris. Då man har samlat ihop 15 euro kan man be sidan lägga pengarna på sitt konto. Jag har varit lite tveksam till detta i början men nu tycker jag det känns som en rolig grej, och vem vill inte ha lite extra rabatt när de handlar? I samarbete med Buzzador och Ostohyvitys.fi

3 reaktioner på ”Shoppingdag

Kommentera detta!

