Julkrabbisen o bortstädat

Jag tycks ha drabbats av en julkrabbis nu. Mår apa. Trött som bara vad men vill inte vila heller. Snorar o hostar mer o mer, men envisas ändå med att tömma diskmaskinen o diska o tvätta kläder o städa upp efter julen. Med små pauser, i och för sig men orkar inte bara ligga still längre. Efter gårdagens arbetsdag så är ischiasen igen tillbaka ordentligt för att glädja mig så idag känns inget bra. Inget utom skrutten i magen som är värd guld för allt liv h*n för, för då slappnar jag av o vågar lita på att allt ska gå bra.

Ja, åtminstone har jag fått nånting gjort idag. Städade bort julen i matsalen, blev bara så trött på röda gardiner o röd löpare så nu är det rosa och grått som gäller istället, och så ljust det blev! Nu är det ju kolmörkt ute så ids inte fota, men ni kan ju föreställa er.

Känner annars också att jag i år kommer att plocka fram våren tidigare än vanligt. Antar att det är pga min sjuka längtan efter våren, naturligtvis längtar jag ju, då vi då ska få träffa skruttemundo. Hjärtat värker av längtan. Sa jag redan att jag längtar? I alla fall så har jag hittat en massa fina kuddar på H&M Home som ska få pryda soffan. Rosa är tydligen min grej inredningsmässigt i (det kommande) år.

collage

Kommentera detta!

