Gravidlistan i v 25+0

Tänkte köra på gravidlistan igen, då det idag blivit vecka 26. Vet inte om nån av er är intresserade men om inte annat blir det ju roligt för mig att läsa senare.

Here goes;

Halsbränna: Ja, nu har det börjat, får det av de underligaste sakerna som t.ex. risgrynsgröt.
Ryggbesvär: Nej.
BäckenbesvärIschiasen fortfarande, åh ORKAR INTE.
Ligamentsmärtor: Fortfarande vid nysningar men mindre än tidigare.
Foglossning: Nej som tur!
Muskel- och vadkramper: Icke!
Åderbråck: Nej.
Nästäppa: Enligt min sambo har jag ”snarkat som om det inte finns en morgondag” inatt pga nästäppan. Nu börjar jag dessutom bli förkyld också.
Urinvägsinfektion: Nej.
Känsligt tandkött: Nej.
Bättre hy och hår: Ja, hyn är ännu torrare än vanligt o har små nippor som kanske kunde vara nån slags rosacea på kinden?
Illamående: Nej.
Ömma bröst: Nu som då, inte lika mycket längre som i början.
Viktökning: Ungefär 2 kg.
Trötthet: SÅ TRÖTT. Ord kan inte beskriva. Hela tiden. Sov över 9h i natt o vaknade bara några gånger, kunde ändå sova lite till.
Upp och ner i humöret: Inte egentligen, är lugnare än vanligt.
Strimmor på magen: Nåt smått, bara gamla ännu men de syns bättre.
Putande navel: Nej.
Svullnader: Fötterna brukar vara svullna ibland.
Yrsel: På jobbet får jag ofta yrsel, när man går o står flera timmar i rad utan nån desto mera möjlighet att sitta.
Förhöjd kroppstemperatur: Nej.
Blodbrist/järnbrist: Fortfarande jättebra värden, jee!
Sammandragningar: Vet inte? Alltså på jobbet har jag ofta ont i magen men lycka till med att veta vad som är sammandragningar då man är första gången gravid.
Sömnproblem: Vaknar varje gång jag svänger på mig på natten.
Konstigt matbehov: Jag vill ha mera salt än sött, just nu är Ruispalat med ost o saltgurka min stora craving. Frukt äter jag inte lika mycket av för tillfället. Julskinka ville jag inte ALLS ha av.
Kommentera detta!

