Ischiasen är här igen

Alltså jag var så positivt inställd till idag. Men tji fick jag – ischiasen är tillbaka ordentligt, o på jobbet hade jag ont nästan från topp till tå. Underbart. Imorgon är det alltså läkare som gäller, inte vad jag hade planerat 😦 Tänkte att det är lika bra att gå genast, så att det inte blir som förra gången ischiasen blev riktigt illa – Att jag endast kunde gå om jag höll hårt, hårt i sambons hand, lite framåtlutad o med minimala steg, o mest bara skrattade onormalt över hur ont det  gjorde. Liksom när man kommer över det där stadiet då man vill gråta över smärta, och istället blir hysterisk. Vill inte hamna där igen, tack.

*Insert några välvalda ord över ischiasen here*

4 reaktioner på ”Ischiasen är här igen

  1. Testa! Min rådgivningsdam förklarade att ischias beror på att magmusklerna inte klara av att stöda mellangärdet tillräckligt och därför börjar smärta, så det borde hjälpa med stödbälte 🙂

    1. Hmm, det låter HELT annorlunda än vad min zonterapeut sa 😀 Enligt henne har jag ont pga piriformismuskeln (i rumpan alltså) som blir i kläm när babyn trycker på nåt ställe… 😀 Men hon har också talat om stödbälte så ska testa! 🙂

Kommentera detta!

