Soliga tredje advent

Glad tredje advent, allihopa! Tänk att nu är det bara 10 nätter kvar till julafton. Tack vare snön har jag till och med fått ihopskrapat en liten gnutta julstämning. _MG_1207Alltså den där fantastiska fiilisen man får när det är +3, snö och SOLSKEN. Solsken! Halleluja. Kunde fota med ISO 100. Helt sjukt. När kunde jag senast göra det inomhus?

_MG_1220_MG_1212Idag har mamma bakat bullar till kära sambons födelsedags”kalas” på tisdag. Han fyller 28 så vet inte om man kan kalla det kalas längre. Jag är själv på jobb o har inte ork att göra något sånt extra just nu, så jag har mest hängt i min mysiga stol i vardagsrummet o fotat lite. Lite orkade jag också julpynta, de få pynten jag nu ville ha… Tre röda tuikkun, en röd mariskooli och en liten linnelöpare i beige och rött var helt tillräckligt mycket rött för vår tambur. Löparen har jag fyndat i en gammal byrå i källaren._MG_1227Jag tycker det blev så himla mysigt med små grangrenar i en liten Aalto-vas. Vad tycker ni? _MG_1230Köpte två små metalltråds-bollar efter x antal misslyckade försök att laga såna själv. Gick ej. Försökte nog.  _MG_1232Här är en närbild på bocken som mamma köpte åt mig från Popana. Enkel o fin. Perfekt i vårt hem. _MG_1242Här är också en närbild på en buse i sin bur. Damen ville komma ut o busa men eftersom hon gillar att bitas, speciellt i mina fötter, får hon vänta tills sambon kommer hem o kan härja med henne.

Kommentera detta!

