Julmarknad

Idag var det julmarknad i Ekenäs. Under natten hade världen omkring mig blivit vit av snö, äntligen! Gjorde verkligen sitt för stämningen. Mamma o en del av min gudsons familj kom hit för att göra mig sällskap på marknaden.

_MG_1189Mamma tog med sig två amaryllisar o på Popana hittade vi småsmå bockar i rött, vitt och randigt. Jag fick en vit som nu får stoltsera med att vara mitt Andra Julpynt här hemma. Har en silver-ren och en vit bock. Wow, alltså. _MG_1190Lite choklad råkade ju inhandlas o smakas på också, hur gick det så månntro?

_MG_1200Blivande mommo fick också kolla på o undersöka barnvagnen o bilstolen. Lite yrade vi på där med hur man skulle bära liggdelen, på ett ställe stod det att den kunde bäras med remmarna både utanför och innanför, men det visade sig att det bara gick inifrån. Nå nu har vi lärt oss iaf, haha. Annars gillar jag Brion grymt mycket, speciellt då den är helt sjukt rörlig på ett bra sätt o dessutom bra höjd också för oss långa människor.

Nu sitter vi o slötittar på When Harry met Sally på Netflix o ska snart gå o sova. Min pigga period för dagen gick om tvåtiden nämligen så börjar vara lite småmööörer. Gonatt! Nu börjar bebulito sitt kvällsdisco så ska parkera magen under blivande mommos hand en stund.

Kommentera detta!

