Pepparkakor o andra advent

_MG_1125Glad andra advent! Eftersom jag har varit på jobb idag har jag väldigt svårt att förstå att det är söndag och inte måndag. Ännu idag var Paula och Emma här o såklart åt vi en lång, lugn  o härlig frukost.

_MG_1117_MG_1113På bordet stod adventsljusen o en stor glasburk fylld med pepparkakorna vi bakade igår. _MG_1130Fin kattpepparkaka. Mjau mjau mjau.

Som ni märker är jag lite dålig på att få intressant text ur mig just nu. Är liksom fullt upptagen med att känna efter buffarna i magen (fortfarande så magisk känsla), dessutom är jag helt dödstrött efter veckoslutet, trots att vi inte gjorde så mycket egentligen. Nu tror det blir duschen nästa, imorgon har jag nämligen ett möte kl 7, rådgivning kl 12 o sen ännu mera jobb från kl 13. Känner på mig att det är en trött pregnant lady här hemma imorgon kväll, speciellt med tanke på hur dåligt jag sover just nu.


Förresten, en fundering om lite gravidkrämpor igen! Har ni några bra tips på hur man slappnar av så där on the go? Jag får väldigt lätt och väldigt ofta ont i magen på jobbet just nu, när det är full rulle på o julstressen har börjat. Känns inte så kiva sen när jag liksom inte kan slappna av. Hemma ligger jag hela kvällarna i soffan för att lugna ner kroppen o får väldigt lite gjort. Tipsa tipsa tipsa!

2 reaktioner på ”Pepparkakor o andra advent

  1. Har inget vettigt tips men det e viktigt att du tar det lugnt och int stressar på. själv fick jag också ont i magen när jag typ var ut å gå, fast jag tog det ganska lugnt. sen blev det ju så pass att jag fick ta lite sjukledigt för att jag ibland int kund gå ordentligt heller. det gäller nu bara att ta många pauser å lyssna på kroppen. färre arbetstimmar kan ju vara en ide också 🙂

    1. Ja va sjukledig pga ischias då jag inte kunde gå, men nu har det som tuuuur blivit bättre! Märkte dock idag igen att de börjar komma tibaka, jee…:( Jag jobbar int heltid men inför jul blir det lite mer timmar, borde kanske bara lära mig att inte bry mig om stressen o istället taaa deeeet luuuuugnt. 🙂 Men det är ju så svårt då alla andra omkring en stressar!

Kommentera detta!

