En fundering om julpynt hos er

Jag har börjat vakna där femtiden varje natt. Skoj. Extra skoj idag då jag hade vaknat så där att jag ännu kanske eventuellt hade kunnat somna om. O då ringde sambons klocka första gången. OBS Första gången av minst tre. Morr. Då var det kört.

Nå, jag steg upp sen, suckandes o klagandes för mig själv, kokade kaffe o åt några surskorpor (Intressesmurfar, anteckna). Sen fick jag världens, tja, energikick kan jag inte kalla det men kanske inspirationskick? La på tvättmaskinen. Började städa. Började ändra på inredning här o där. Försökte fundera lite så där a’la julpyntigt.

Hade nån dag sen plockat fram röda gardiner att hänga upp i matsalen – trodde jag. Visade sig sen att det var två  röda löpare. Nå, jag la en av dem på bordet i vardagsrummet, för att sen genast ta bort den igen. Helt för rött för mig! Jag gillar julen o julpynt o julgran o så vidare, men helst ska det vara vitt och silver. Am I boring? Finns det andra där ute? Känns ofta som att alla andra har färgsprakande röda varma hem medan jag själv envisas med ljusa nyanser, endast kuddarna i soffan får vara röda.

Jo men nej. Bild från Pinterest

5 reaktioner på ”En fundering om julpynt hos er

  1. Alltså vitsi så spooky, ja satt just å tänkt på att nästan alla satsar på vitt å silver på julen nuförtiden men att ja själv gillar att ha mera rött =) så skrev du precis om de!

  2. jag, jag, jag gillar mera julen med silver, vitt och ljusa färger. Kan inte tåla då
    endel sätter alla världens färger och saken gör inte bättre då alla färger blinkar.

    Smaken är som baken men jag gillar
    mera ljust och hillittyä. Har inget rött ännu, kanske ja köper ett rött ljus eller julblomman😄

Kommentera detta!

