Första advent

_MG_0951Första advent idag, då. Redan! Jag hade hoppats på ett nattligt mirakel o att snön skulle ligga tjock på marken, men tji fick jag. Grått o blekt ute. En kan ju alltid hoppas. Sambon o jag fixade som vanligt ihop en mysig stor o lång frukost åt oss. Bacon o ägg, juice ur skumppaglas och frukt i massor åt detta hungriga preggo.

_MG_0958

Adventsljusen blev inte som jag hade planerat, men i brist på annat fixade jag ihop en liten ljusstake med vit- och silverfärgad sand. Hade tänkt mig fyra stora glasburkar innehållandes glittrande sand, med blockljus. Brunt snöre o rosett. Men tyvärr har jag inte hittat tillräckligt stora och fina glasburkar, de hade gärna fått vara runda men i alla butiker verkar det endast finnas fyrkantiga?

_MG_0960

Passade också på att fota dagens ”kaffekoppschallenge”. Är så väldigt dåligt på såna, men jag försöker mitt bästa… Bilden ovan är bild 2/5.

Hur firar ni första advent? Jag tänker städa här hemma i lugn o ro, och senare blir det sambons underbara guddotters treårsdag. ❤ TRE ÅR REDAN. Hon som just föddes. Hjälp…

Kommentera detta!

