Gravidlistan i v 21+0

Wow, hör ni. Över 1000 hits sen jag skapade bloggen i måndags. Tack för det! Om ni vill följa mig kan ni göra det här

Idag går jag o skrutten/pyret/bulan/bebuli in i vecka 22. Som ni märker så har kärt barn många namn redan nu. Tänkte köra med gravidlistan, senast jag gjorde den var i v 14.

_MG_2212

Halsbränna: Mer än normalt men fortfarande väldigt lite.
Ryggbesvär: Ja, inte i ryggen egentligen.
BäckenbesvärIschias från helvetet, men nu har det dock lättat lite, tack o lov!
Ligamentsmärtor: Bara om jag, tokiga jag, får för mig att nysa eller hosta eller röra mig hastigt medan jag ligger ner.
Foglossning: Nej .
Muskel- och vadkramper: Undrar om det räknas till muskelkramper då både armar, ben o igår också övre delen av magen känns som om jag har grymmaste möjliga träningsvärk.
Åderbråck: Nej.
Nästäppa: Jo, min sambo tror dagligen att jag är superförkyld. Jag har visslat medan jag andats i flera veckor nu.
Urinvägsinfektion: Nej.
Känsligt tandkött: Mindre nu än i början av graviditeten.
Bättre hy och hår: Håret… kanske lite? Hyn? Nejdå. Mer nippor än nånsin under tonåren o torrare än Saharas öken…
Illamående: Jag har nu börjat känna av lite svagt illamående på morgonen, men tror inte det tänker bli värre *pepparpeppar*
Ömma bröst: Ja! Fortfarande. Gud förbjude att nånting tar i.
Viktökning: Runt 1 kg.
Trötthet: Hela tiden. Trots att jag sover 11h per natt ibland. Jag är virrigare än en virrhöna.
_MG_5235
Upp och ner i humöret: Mer nu på sistone faktist, tänkte ju börja gråta då en man tog de sista saltgurkorna i matbutiken. Helt på allvar. Det var nära.
Strimmor på magen: Bara mina gamla från tiden då jag gick upp mycket hastigt i vikt.
Putande navel: Nej, men däremot en lustig rynka ovanför naveln.
Svullnader: Icke.
Yrsel: Lite smått på jobbet när man står hela dan.
Förhöjd kroppstemperatur: Snarare lägre än vad jag har haft de senaste tre åren.
Blodbrist/järnbrist: Nej. Helt sjukt bra värden på allt.
Sammandragningar: Nej.
Sömnproblem: Ja, faktist. Vaknar av den här jäkla värken i armar o ben.
Konstigt matbehov: Tja, inte egentligen, men om vi har chips hemma vill jag inte ha chips utan nåt sött, o tvärtom. Äter mer frukt än under hela mitt liv hittills och oftast kan jag inte bestämma vilken mat jag vill ha förrän just då jag är hungrig. Lite besvärligt då vi bor ute på landet o Sale inte alltid har det jag vill ha.
_MG_2274Grönsaker o dipp som jag älskade före graviditeten, nu lockar det inte alls. Äter nog om nån lagar åt mig men… ingen gör det 😀
Kommentera detta!

