Efterlyser julstämning

Godmorgon! En nysande katt väckte mig före klockan sex i morse, mysigt. Hon envisades med att vara utomhus natten före denna o är nu därför väääldigt trött o förkyld. Nu sitter jag i min mysiga fåtölj o dricker kaffe o lagar en lista på allt som ännu ska fixas inför bebulis ankomst… Det är så mycket! Hela tiden har jag gått o tänkt ”Äh, det finns massor av tid ännu” men nu känns det som att tiden går allt för fort. Nästa vecka är det ju redan december! Jag vill helst få barnrummet i skick före magen är så stor att jag välter målfärgen med den.

bgr

Eftersom jag lider av lite fotoinspirationsbrist så lägger jag istället upp bilder från våren. Allt för att pigga upp det här dystra gråa november-(snart december!)vädret.

Har ni nån julstämning än? Jag har lagt upp mysig julbelysning i fönstren men blir trött bara jag tänker på att julpynta. Julstjärnor, pepparkakor o glögg har druckits och ätits för både första, andra och tredje gången i år, men det hjälper inte. Ingen julstämning. Kanske om jag byter gardiner? Fast det känns också lite övermäktigt just nu. Nej nej, vi får nog leva i vår höstbubbla en tid ännu. Jag, sambon o bebén i magen.

nemo o sam

Fatta att bilden ovan är fotad 1.12.2013. Inte särskilt mycket snö då heller.

Kommentera detta!

