Stockholm och nytt åt bebuli

Som ni uppmärksamma läsare säkert har gissat har jag varit utomlands de senaste dagarna. Stockholm, rättare sagt, så inte så långt bort. Vi sov en natt på hotell och tog det ganska så lugnt båda dagarna vi var där. På torsdag kväll åkte vi över med Silja Line, så vi var framme supertidigt på fredag morgon. Då vi kom fram till hotellet (Scandic Grand Central) så råkade det finnas ett rum ledigt redan då så jag fick vila lite. Annars hade vi fått vänta till kl 14, så jag var överlycklig. Hade väldigt ont att gå pga ischiasen, så tårarna var inte långt borta. Hela fredagen var det ganska plågsamt, ofta gjorde det så ont att benet vek sig vid varje steg, men som tur så lättade det lite på lördagen. Kände mig som världens trevligaste resesällskap, ha ha. 

På fredagen gick vi också till Skansen, vilket tyvärr var lite av en besvikelse. Många djur var borta, i ide eller tillfälligt flyttade, trots att inträdet var samma som på somrarna. Då man väl hade betalat in sig fanns en skylt där det stod vad som fanns.

Lite att handla hittade vi ju också förstås. Elefanten på den första bilden måste jag ha åt skrutten. Så sjukt fin! Den är handgjord, av ett märke som heter Sebra från Danmark. På den andra bilden finns en klassisk Diinglis-snuttekanin. Den köpte jag på båten på väg hem.

2 reaktioner på ”Stockholm och nytt åt bebuli

  1. Förlåt en personlig fråga, men jag läste på din ratatablogg att ni försökte en stund innan ni plussade. Hur länge tog det innan det lyckades? Jag börjar bli både ledsen och frusterad efter 6 månaders negativa resultat, men kanske det är rätt normalt? Vill bara så gärna att det ska bli vår tur nån gåpng.

    1. Hej! Jag förstår precis hur du känner dig. Vi försökte i 7 månader, vilket faktiskt sades vara genomsnittligt. Men att försöka i upp till 18 månader är ju helt normalt! För vår del tror jag att det hjälpte att slappna av och inte fundera så mycket. Hoppas ni har turen på er sida snart! Om du är osäker finns det ju ägglossningstest man kan köpa för att veta ungefär när det är bäst chans. Kramar o styrka! Det ordnar sig nog 🙂

Kommentera detta!

