Inför babyns ankomst

Jag älskar att laga listor o kunna kruxa av dem. Så naturligtvis måste jag laga en lista inför bebéns ankomst. Förutom detta så behövs ju naturligvis en hel del kläder och allt möjligt åt mamma-to-be, men det behöver jag inte kruxa av. Mycket på denna lista finns i tankarna redan, men ännu har det inte funnit sin väg hem till oss. Tror vi väntar tills nästa ultra förrän vi köper något större. Då har redan hälften gått (17+3 idag) så då kommer det nog att kännas säkrare.

Den här mobilen kommer jag antagligen att köpa åt skrutten. Så väldigt söt o utan extra krimskrams, vilket jag ogillar. Dessutom är den färgglad o elefanter är ju så fina djur!


Sitter tänker jag försöka fynda på loppis eller tori.fi ( i färgen nedan, så hör av dig om du har en!) , och babynestet syr jag själv. Kommer att kännas roligt att ha gjort det själv. (Är ju dessutom utbildad textilartesan trots att jag inte använder den titeln till mycket)

Spjälsängen kommer eventuellt att vara arvegods. Vi måste bara komma fram till om den går att ändra höjd på eller ej. Vagga finns också att få.

Matstolen behövs ju inte förrän i mot hösten nästa år så tror den får vänta lite. Tripp Trapp har varit i planerna redan före skrutten meddelade om sin ankomst så det behöver jag inte ens fundera på. Däremot funderar jag på ett Newborn set till den, vore mysigt att kunna ha bebbe med vid matbordet redan från början. Manduca lär ska vara den mest ergonomiska bärselen, också den ska jag försöka fynda som begagnad. Skötbordet kommer vi att få, barnvagnen, barnstolen med telakka köper vi i ett set från Jollyroom som snälla ”faffa-to-be” vill ge åt oss.

Det största projektet inför bebbes ankomst är att byta bil. Barnvagnen har vi nämligen redan försökt få in i min kära Yaris, men det gick inte. Helt för liten baklucka. Såååååå synd för jag älskar verkligen min lilla gråa loppa!

Kommentera detta!

